Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

Izborna tišina van Beograda (ne) gasi TV signal

Izvor: Danas online, 02.03.2018.

0 komentara      Ostavite komentar

Autor: K. Živanović

Predizborna tišina uoči izbora za odbornike Skupštine grada Beograda počela je u ponoć i trajaće do 4. marta u 20 časova, odnosno do zatvaranja biračkih mesta.

Sredstva javnog informisanja u to vreme ne bi smela da emituju predizborni program, a to se odnosi i na lokalne radio i TV stanice čije sedište nije u Beogradu, ali se njihov program emituje na teritoriji glavnog grada Srbije. U javnosti se, sa druge strana, otvorila i polemika o tome koliko predizborna ćutnja uopšte ima smisla u vreme ekspanzije društvenih mreža gde takva pravila ne važe.

– Svi mediji čiji se program emituje na teritoriji ili jednom delu teritorije Beograda, mogu da emituju predizborni program tokom kampanje. Kada nastupi predizborna tišina onda važi zabrana oglašavanja i promocija kandidata – kaže za Danas Pavle Dimitrijević iz organizacije CRTA.

Novinarka i bivša članica Regulatornog tela za elektronske medije (REM) Gordana Suša kaže za Danas da kršenja izborne tišine nije bilo u većem i zabrinjavajućem obimu u prethodnim izbornim ciklusima, te veruje da ih neće biti ni sada.

Bilo je funkcionera koji su otvarali neke objekte ili imali važne državničke poslove u vreme ćutanja, ali to nije dominantna pojava. Što se tiče medija, nije bilo većih propusta. Ako se i desio po neki, to je bilo marginalno. Nezavisne regulatorne institucije su u tim slučajevima i reagovale – ističe Suša. Naša sagovornica ne smatra da su društvene mreže preuzele primat kada je reč o predizbornom aktivizmu i reklamiranju.

– Društvene mreže ne mogu da pariraju mejnstrim medijima, koji pokrivaju veliku teritoriju. Takođe, dve trećine stanovnika Srbije je nepismeno ili funkcionalni nepismeno. Oni uopšte ne koriste društvene mreže i glavni izvor informacija im je televizija – naglašava Suša. Ona dodaje da društvene mreže imaju određenog uticaja na glasače, ali da taj uticaj sigurno nije presudan.

Sa druge strane, Bojan Klačar iz CeSida, kaže za Danas da je pitanje ima li predizborna tišina smisla pored društvenih mreža.

– Objektivno, nema. Potrebno je korigovati pravila i svesti to na razumnu meru – ističe Klačar.
Zakon

Prema odredbama Zakona o izboru narodnih poslanika o predizbornoj tišini, koje se odnose i na lokalne izbore, izborna propaganda preko sredstava javnog obaveštavanja i javnih skupova i objavljivanje procene rezultata izbora zabranjeni su 48 časova pre dana održavanja izbora i na dan izbora do zatvaranja biračkih mesta.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.