Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

Mediji tokom izborne kampanje: BALANSIRANJE U TROUGLU

Izvor: Borba

0 komentara      Ostavite komentar
Izbori su u demokratskim drustvima dogadjaj od najveceg znacaja, a samo odlucivanje je krajnja faza procesa oblikovanja javnog mnjenja u drustvu, u cemu veoma vaznu ulogu igraju mediji masovne komunikacije. Kako je na jucerasnjem skupu pod nazivom "Mediji u izbornoj kampanji" istakao Slobodan Reljic, novinar NIN-a, kljucno mesto u opredeljenjima biraca danas pripada medijima, a pre svega televiziji, pocev od ere Kenedija. U tom procesu su kljucne tri interesne grupe - publika (biraci), politicari i sami mediji, tako da je balansiranje u tom trouglu jako tezak i nikad zavrsen proces.

Jovanka Matic iz Instituta drustvenih nauka smatra da su mediji ti koji treba da motivisu birace da izadju na izbore, a ne da ih u tome obeshrabruju?

"Biracima je zato potrebno obilno, efikasno, istinito, neutralno i analiticko informisanje, sto ni na jednim izborima kod nas do sada nije bio slucaj. U Srbiji su uvek mediji suvise dramatizovali izbore i stvarali predizbornu groznicu, umesto da smiruju situaciju i ne doprinose sukobima kandidata", kaze ona.

Clan CeSID-a Marko Blagojevic tvrdi da samo ako ponasanje medija odgovara odredjenim standardima, onda i izbori mogu biti ocenjeni kao fer i posteni, posto su mediji sastavni deo jednog izbornog postupka. Medjutim, sve do sada to nije bio slucaj, posto su mediji uglavnom vrsili kvalitativnu i kvantitativnu diskriminaciju kandidata na razlicite nacine.

"Iz medija je zbog toga neophodno ukloniti voluntarizam uspostavljanjem preciznih pravila u ponasanju tokom izborne utakmice. CeSID je tim povodom predlozio da se prosiri zakonska regulativa koja ce biti pracena i odgovarajucim sankcijama", zakljucio je Blagojevic, dodavsi da je njihov predlog i da se uspostavi medijski savet kao nadzorni organ, sastavljen od eksperata i novinara, koji bi imao velika ovlascena i prinudio medije da razviju primereniju politicku kulturu u ponasanju tokom izborne utakmice.
M. D. Milenkovic

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.