Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
RSS
Budite obavešteni o najnovijim događajima u Medija centru

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

U sklopu Medija centra nalaze se 3 sale i Press klub. Sale su kapaciteta...

Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...

Socijalno preduzetništvo – novi vid zapošljavanja u Srbiji

Četvrtak, 31/5/2018, 12:00, II sprat, Mala sala

izveštaji:

Pročitajte tekstPogledajte fotografije
Socijalno preduzetništvo – novi vid zapošljavanja u Srbiji

Socijalno preduzetništvo kao inovativan vid poslovanja donosi pozitivne promene u društvu i pruža rešenja za probleme nezaposlenosti, siromaštva i socijalne isključenosti. Javnost u Srbiji nije dovoljno upoznata sa pojmom i konceptom socijalnog preduzetništva, niti je sagledano koliko društvo može imati koristi od ovakvog vida poslovanja. Socijalno preduzetništvo u Srbiji je znatno manje razvijeno nego u zemljama EU. Pravna regulativa i dalje nije definisana, te socijalna preduzeća posluju bez redovne državne pomoći, olakšica i subvencija.

Na predstojećoj debati razgovaraćemo o socijalnom preduzetništvu iz perspektive održivog razvoja, značaja socijalnog preduzetništva za uključivanje osetljivih društvenih grupa na tržište rada i povećanje socijalne kohezije.

Debata Fondacije Centar za demokratiju
u saradnju sa Fridrih Ebert Fondacijom

Uvodničari:

  • Dina Rakin
  • Igor Kojčić

Moderator:

  • Ljubica Gojgić,novinar, RTV Vojvodina

Za sva dodatna pitanja možete se obratiti na (011) 362 77 80, 362 77 90 ili elektronskom poštom na adresu press@centaronline.org. www.centaronline.org www.fes-serbia.org.

Dijalog u centru je platforma za javni dijalog otvorena za stručnjake, političare, civilno društvo i medije. Razgovaramo o aktuelnim pitanjima društvenog razvoja, tražimo rešenja, predlažemo promene. Kroz društvene mreže, građani prate i uključuju se u debate.

Izveštaj

Država ne prepoznaje značaj socijalnih preduzeća

Autor: Vojislav Milovančević, Medija centar

Država ne prepoznaje značaj socijalna preduzeća za zajednicu, na šta ukazuje činjenica da u Srbiji postoji svega četiri stotine ovakvih firmi, rečeno je danas na debati “Socijalno preduzetništvo-novi vid zapošljavanja u Srbiji”.

Centar za demokratiju i Fridrih Ebert Fondacija, organizovali su razgovore na temu socijalnog preduzetništva iz perspektive održivog razvoja, kako bi dali odogovore na pitanja koliko on može biti značajan za uključivanje osetljivih društvenih grupa na tržište rada i povećanje socijalne kohezije.

„Ova tema nije popularna. Socijalno preduzetništvo se zasniva na ekonomskom razvoju, što je značajna komponenta ovakvog vida poslovanja“, kazala je Sarita Bardaš iz Fondacije Centar za demokratiju.
Zamenica generalne sekretarke Evropskog pokreta u Srbiji, Dina Rakin, navela je da su prva preduzeća, ovog tipa, u Srbiji osnovana još devedesetih godina od strane izbeglica, kako bi se lakše prilagodili novonastalim životnim okolnostima.
“Socijalno preduzetništvo je prostor u kojem se može praktikovati demokratija. Srbija ne radi aktivno na promociji ovakvog poslovanja, stoga ono ima udela u svega 0,2 odsto ukupnog BDP-a i zapošljava samo 0,6 procenata raspoložive radne snage”, kazala je Rakin, dodajući da su ovoj zemlji potrebne senzibilisane institucije koje će pružati podršku ljudima ukoliko se odluče da na ovaj način realizuju svoje biznis ideje.
“Potrebno je što pre otvoriti javnu raspravu o socijalnim preduzećima i razmotriti sve raspoložive vidove podrške. Pristup finansijama za ovakav oblik poslovanja je prilično ograničen”, kazala je ona, naglašavajući da su u toku svetske ekonomske krize jedino preduzeća ovog tipa ostvarivala kontinuirani rast.
“Zato je važna promocija. U Evropi se posebna pažnja pridaje razvijanju mehanizama kojim bi se socijalna preduzeća umrežila između sebe i na taj način postala održiva”, zaključuje Dina Rakin.

Igor Kojčić iz udruženje građana Inicijativa za razvoj i saradnju, smatra da je veoma važno da preduzeća sa socijalnom komponentom imaju svoj cilj.
“Njihovo pokretanje podrazumeva korišćenje biznisa kako bi se pomoglo ugroženim društvenim grupama, naročito prilikom zapošljavanja. Tržišna održivost je veoma važna, jer se na taj način ostvaruje jedan viši cilj, a to je pomoć pri rešavanju ozbiljnih društvenih pitanja. Prema tome, socijalna preduzeća jesu profitabilna i ona, značajno, mogu doprineti socioekonomskom razvoju”, rekao je Kojčić.
On je ukazao na poteškoće sa kojima se susreću ljudi prilikom pokretanja ove vrste biznisa, a kao najznačajniji je naveo taj što država socijalna preduzeća tretira isključivo kroz koncept zapošljavanja.
“Problem je, takođe, što je država nadležnost za ovo pitanje prepustila Ministarstvu za rad, boračka i socijalna pitanja, a ne Ministarstvu privrede. Imate neverovatno motivisane ljude, koji svojim radom u lokalnoj zajednici doprinose prevazilaženju brojnih nejednakosti. Zato mislim da ovakva vrsta investicije, ukoliko se multiplikuje i ukoliko država prepozna njen značaj, može višestruko da koristi čitavoj zajednici.

Snimci događaja na MC Web televiziji ostaju dostupni za gledanje do 6 meseci

Galerija

Socijalno preduzetništvo – novi vid zapošljavanja u Srbiji
Socijalno preduzetništvo – novi vid zapošljavanja u Srbiji
Dina Rakin
Dragoljub Mićunović
Socijalno preduzetništvo – novi vid zapošljavanja u Srbiji
Bojan Lađevac
Ljubica Gojgić
Igor Kojčić
Socijalno preduzetništvo – novi vid zapošljavanja u Srbiji
Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Ključne reči

Pri pretrazi možete koristiti domaće karaktere: č, ć, š, ž, đ


Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.
sve rečitačnu frazubilo koju reč
 Opšta
 Mediji
 Politika
 Ekonomija
 Društvo
 Kultura
 Region
 IT Tehnologije
 Sport
Selektuj sve  Deselektuj sve
Od 
Do 
 Video zapis   Tekstualni izveštaj